flying maples left


~MY MR. DIARY (Fr0gGY bL0G)~

...Fr0gGY bL0G..

segala yang bakal tercoret dan dicoretkan, hanya sebagai renungan dan cerita semata from da experiences, tanpa ada kaitan ngan mane-mana pihak...(^,~)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers


Daisypath Anniversary tickers


Mar 14, 2009

wHen I'm d0wn...


Bila kita merasa sedih n d0wn in life..
ketika itulah kita mula mengingati Tuhan..
memang benarlah kata-kata kawanku...
kesusahan n kesukaran hidup bukanlah satu hukuman dari Tuhan...
namun, Tuhan memberikan kita tiap ujian hidup itu
untuk kita berhenti sejenak dari kelekaan dunia dan mengingatiNya...

kita sentiasa leka dalam urusan seharian..
tanpa kita menyedari bahwa kita semakin menjauh dariNya...

sesungguhnya, Dia sentiasa brsama kita tatkala susah mahupun senang..


diberikan kita masalah, supaya kita sentiasa berfikir akan kelemahan diri sendri
dan meletakkan segala pengharapan padaNya....
sesungguhnya, Dia yang Maha mengatur segala perjalanan hidup insan...


iye,
when i'm sad n feel d0wn...
i prefer t0 be al0ne...
n dat time, my s0ul need s0mething soothing and calming....
dan ketika ini, aku dilanda kemurungan n jiwa yang xtenang...
i really feel d0wn..
even it's a small matter, but ati n jiwa aku cepat terusik...
aku cepat brasa bersalah n penyesalan wif s0mthing...
Those will easily turn me d0wn...


dan ketika ini, aku mula mencari music yang menenangkan jiwa....
radio online has been suggested by my fwen...
yea, inilah yang menenangkan aku....when i'm d0wn...
thanx my fren, faizah...
she kn0ws n understands me well....


sedeh..mmg sedih...
bila merenung balik ke dalam diri sendiri....
dan mula menghitung setiap kesalahan dan dosa yang dilakukan....
ketika inilah, kita menyedari kedhaifan diri...

ternyata benar....jiwa kita sebenarnya sentiasa menginginkan Allah
dan agama sebagai pegangan....
dan kita mula meneyedari kepentingannya bila kita di timpa musibah...
ia sebenarnya, ketukan n panggilan dari Allah, untuk kita berpaling, mencari n mengingatiNya...


setiap ujian yang didatangkan,
supaya aku lebih tabah dan kuat .....


Dia tidak mendatangkan musibah pada hambaNya, sesuatu yg xmampu dipikul oleh hambaNya...
Allah lebih mengetahui segala yg baek dan buruk untuk setiap hambaNya...


kebahagiaan yang didambakan oleh setiap insan adalah ketenangan jiwa....
berikanlah aku ketenangan jiwa..dan jauhkan aku dari kekacauan jiwa n pujukan2 syaitan yang xpernah putus2...


"Kebahgiaan hidup adalah ketenangan jiwa...
ketenangan jiwa adalah bila kita mengingati dan dekat padaNya..."


dekatkanlah aku sentiasa padaMu..jgn Engkau jauhkan diriku daripadaMu dan rahmat kasih sayangMu....
amennn....


No comments:

Post a Comment